Benzin, nafta, elektřina a vlastní nohy
Cena ropy, do níž se velice dobrovolně promítají jakékoliv mezinárodní konflikty, by se dala nazvat hříčkou spekulantů. Když před nedávnem dosahovala cena ropy 150 dolarů za barel, cena nejlevnějšího benzínu se pohybovala nad hranicí 37 Kč/litr. Nafta na tom nebyla o nic lépe, sehnat nejlevnější naftu levnější než 37 Kč/litr takřka nešlo.
Dnešní cena barelu ropy (cca 159 litrů ropy) se pohybuje pod hranicí 100 dolarů. Na rty se tak dere dotaz, jak je možné, že cena benzinu stále atakuje hranici 37Kč/litr a její tendence není rozhodně klesající. Nasnadě je, abychom poznamenali, že do ceny benzinu se promítá mnoho aspektů. Od ceny těžby, transportu vytěžené ropy do rafinérie, kde dochází ke zpracování ropy, až po dopravu benzinu či nafty čerpací stanici a následnému prodeji. Je toho vcelku docela dost, když si do toho ještě promítneme, že všechny úpravy, které probíhají na území ČR, podléhají čím dál tím drsnějšímu zdanění, je bitý na konci stejně zákazník čerpací stanice, který se svým automobilem přijel natankovat benzin či naftu, ale půlku z ceny odvedl státu.
Pokud Vás již nebaví platit za kilometr jízdy 2–3,5 Kč/km, zkuste alternativu. Tentokrát nemám na mysli elektromobily, u kterých je pořízení velice nákladnou záležitostí, jejichž servis je v naší nedostatkovým zbožím a jejichž dojezd je velice limitujícím faktorem. K poslednímu řádku bych snad jen napsal, že vcelku pochybuji nad tím, že by se opraváři elektroniky ve velkém přeorientovali na autoservisy pro elektromobily.
Jedním z možných východisek, jak se vyvarovat hrozivě vypadajícím nákladům za pohonné hmoty, vysoké faktury za opravy, je pořízení aku-motocyklu. Možná mne hned zavrhnete, možná si řeknete, že jsem blázen, možná nad tím vším popřemýšlíte.
První, nad čím bychom měli přemýšlet, je, k čemu bude náhrada za automobil používána? Jezdíte do práce 0-30 Km denně, bydlíte ve větším městě, jezdíte často velice krátké vzdálenosti? Tak právě pro Vás možná přichází elegantní řešení. Aku-skútr je normální skútr, kterých ze svého auta vidíte denně veliké množství, jen s tím rozdílem, že nejezdí na benzin, ale jezdí na elektrický proud. Elektrický proud je uskladněn v akumulátorech, které jsou uloženy pod sedadlem. Výhodou je, že nabíjení za ideálních podmínek trvá většinou dvě hodiny, za nepříznivých podmínek až 8 hodin. Pokud jste tedy v práci, akumulátory se stihnou nabít. Dojezd bývá udáván v rozmezí 40-120 Km v závislosti na typu aku-skútru.
Hlavní výhody akumulátorových skútrů
Největší předností akumotocyklu je cena za ujetý kilometr resp. za ujetých 100 km je 5 Kč (nemá cenu asi psát, že cena 1 km se pohybuje okolo 5 haléřů) . Díky relativně jednoduché technologii, kterou vynalezl Nikola Tesla, jsou i náklady na pořízení velice příznivé a pohybují se v rozmezí 17 - 70 tisíc Kč. Další významnou výhodou je možnost dobít si svůj samohyb přímo doma, přes noc, za nižší ceny.
Náklady v porovnání s provozem automobilu jsou absolutně nicotné, tendence, které i v automobilovém průmyslu směřují k elektromobilům, dávají jistotu, že problematika kapacity a životnosti akumulátorů bude i nadále zkoumána. Zanedbatelné provozní náklady, nízká kupní investice-to vše dělá z akumotocyklů–chcete-li z elektromotocyklů velice dobrá vozítka do okruhu 30 km od vašeho bydliště.