Řidičský průkaz? Raději internet, kolo či značkové oblečení
Psal se rok 1983 a v Americe vládne veliká svoboda a pohoda, párty a uvolněný způsob života. K tomu všemu patří samozřejmě automobil. Tato skutečnost se odráží jasně ve statistikách. Takřka 90% amerických "teenageru" si přeje vlastní automobil. Tak silné přání na silnice přináší i ty největší vraky, nicméně to jsou stále alespoň trochu aut.
Jenomže doba se mění, kvalitní příměstská i městská doprava poskytuje úsporu času a v kontrastu s jen neznatelným úbytkem pohodlí vůči automobilu, prostředky hromadné dopravy zkrátka vyhrávají. Statistiky nelžou a je to tak.
V druhé dekádě 21. st. se zdá, že automobil už dávno není tím démonickým slovem, které dokázalo budoucí řidiče doslova rozžhavit chutí vlastnit jej. Americká studie uvádí, že z dnešní populace teenage (přesněji těch devatenáctiletých) po vlastním automobil touží o více jak 20% lidí méně. Z relevantního statistického vzorku vzešla informace, že mladí lidé v top 10 firmách z 99,9% neuvádějí jedinou automobilovou značku – Ferrar, Porsche, Mercedes, BMW – dávno už nejsou tím úžasným slovem, které mladé lidi dokázalo otočit třikrát dokola. Dnes žebříčkům vévodí Google, Nike, Facebook a mnoho dalších, jen ne ty automobilové značky.
GM si je vědomo této rozhodně ne positivně vyhlížející situace, a tak zřídilo sekci, kde pracují mladí lidé a mají ovlivnit mladé lidi. Pestré barvy, snaha propojit automobil s každodenním životem, přiřadit jim punc stylové, in. Graffiti na zdech sídla, slogany zacílené na mladé. Je znát, že tato situace rozhodně není lichotivá a má jistý nezanedbatelný podíl na červených číslech automobilového průmyslu pravděpodobně nejen v Americe, ale také na celé planetě.
iPhone připojený k Facebooku pomocí mobilní sítě AT&T odkudkoli pak porazí i tak proslulé jméno, jako je BMW či Ferrari. Smutné, leč pravdivě nastavené zrcadlo.