Vláda schválila výstavbu téměř 48 kilometrů silnic a dálnic

Vláda schválila realizaci osmi veřejných zakázek na výstavbu téměř 48 kilometrů dálnic a silnic první třídy, které předložil ve středu 5. března k projednání ministr dopravy Antonín Prachař. Předpokládaná hodnota zakázek, na které budou ve všech případech vypsána otevřená výběrová řízení, je 8,8 miliardy korun bez DPH. Jedná se o stavbu dvou úseků dálnice D3, rychlostní silnici R4 v prostoru obce Dubenec, zkapacitnění komunikace I/37, modernizaci silnice I/44, která propojuje okres Jeseníky s ostatními regiony ČR, stavbu další části znojemského obchvatu na komunikaci I/38, přeložku komunikace I/68 mimo zastavěné území obcí Hnojník a Střítež a poslední veřejnou zakázkou je přeložka silnice I/34 vedenou obchvaty obcí Ústrašín, Ondřejov a Myslotín. „Realizace všech těchto staveb významně urychlí dopravu. Dojde rovněž ke zvýšení bezpečnosti a plynulosti silničního provozu,“ konstatoval ministr Prachař. Předpokládaná hodnota každé z těchto zakázek je vyšší než 300 milionů korun, proto jejich vypsání musela posvětit vláda. Mezi finančně nejnákladnějšími stavbami jsou také dva úseky dálnice D3. Téměř jedenáct kilometrů dlouhý úsek Ševětín – Borek by měl být realizován za cenu 1,7 miliardy korun bez DPH. Druhý více než osm kilometrů dlouhý úsek Bošilec - Ševětín má stát zhruba 2,3 miliardy korun bez DPH. Základním hodnotícím kritériem těchto zakázek bude ekonomická výhodnost nabídek. „Nabídková cena bude klíčovým hodnotícím kritériem, představuje devadesát procent celkového hodnocení. Zbylých deset procent představuje délka záruční doby,“ upřesnil ministr dopravy. Zakázky budou financovány z prostředků SFDI s tím, že lze předpokládat, že stavby budou spolufinancovány z prostředků EU v rámci Operačního programu Doprava. Přehled veřejných zakázek schválených vládou: Pozemní komunikace: D30309/II Ševětín – Borek, 10 680 m, 1 706 933 600,00 Kč; D30309/I Bošilec – Ševětín, 8 140 m, 2 317 253 000,00 Kč; R4Skalka - křižovatka II/118, 4 788 m, 779 000 000,00 Kč; I/37Pardubice – Trojice, II. etapa, 986 m, 591 389 400,00 Kč; I/44Červenohorské sedlo – jih, 7 962 m, 448 644 900,00 Kč; I/38Znojmo obchvat II, 3 499 m, 355 280 000,00 Kč; I/68Třanovice - Nebory, 6 090 m, 2 143 285 100,00 Kč; I/34Božejov – Ondřejov – Pelhřimov, 5 398 m, 467 329 000,00 Kč. Celkem 47 543 m, 8 809 115 000,00 Kč.
Kontaktní centrum
Napište jakou záležitost potřebujete vyřešit a my Vám navrhneme nejoptimálnější řešení, případně doporučíme správného odborníka.
Konzultace je zdarma.
Zajímavosti
ČEKÁ NÁS ZVÝŠENÍ EKOLOGICKÉ DANĚ?
Ministerstvo životního prostředí chce zavést daň také pro deset let stará auta a zpřísnit podmínky pro likvidaci autovraků. Dále také navrhuje nový zákon o elektrošrotu, který bude upravovat likvidaci výrobků s ukončenou životností. Ve středu ministerstvo
V JAKÉM REGIONU VĚTŠINOU NARAZÍME NA ŠPATNÉ…
Nejhorší kvalita autobazarů by měla být v Moravskoslezském a Olomouckém kraji, aspoň podle průzkumu obchodní inspekce, která při kontrole zjistila problém ve více než 92 procent kontrolovaných vozech. Velice špatně je na tom také region západní Čechy a ta
DO ČERVNA 2015 MUSÍ BÝT KAŽDÝ VŮZ PŘIHLÁŠENÝ
Pokud své auto do června 2015 nepřihlásíte, už se s ním legálně na silnici nikdy nesvezete, stát jej totiž definitivně odhlásí.
Klientská linka
NEZAPOMEŇTE PŘEZOUT!
Určutě je lepší problémům předcházet. Navíc pojišťovny vám mohou zkrátit plnění, pokud je jasně prokázáno, že nehoda vznikla v závislosti na špatném obutí.