Výstavba nových dálnic přes noc

   

Dnes ráno, jako snad každý jiný den, jsem si to svištěl po dálnici ze Slaného do Prahy. Rychlost 130 km/h chvílemi snížená kvůli stavu vozovky je ideální cestovní rychlostí. Stihnete si poslechnout zprávy, pár písniček, splašené ranní moderátory, kteří jsou svým způsobem také nebezpeční (když se jim něco vtipného povede) a vykouřit si svoji první ranní cigaretu. Motor Vašeho automobilu příjemně přede, šestý rychlostní stupeň šetří přírodu a vy jste spokojeni. Doprava zhoustne až za přípojkou z Kladna, kudy denně projedou tisíce auta. Sem tam tak zhoustne, že pak dvě hodiny stojíte v koloně a čekáte, kdy nějaký hodný pán z asistenční služby přijede a dvakrát poslané auto přes střechu odveze do autoservisu, odkud zase vyjede nové auto, jenomže patřící autobazaru, takže ještě k tomu všemu – "nehavarované, se sty tisící kilometry méně a o dva roky novější" (nutná glosa zažitých pravidel a taktik).

 

Sem tam se mé ranní a následně i odpolední cesty nesou v duchu přemýšlení nad tím, jaké by to bylo, kdyby tato dálnice byla tříproudá, vedle až do Chomutova a na úrovni Slaného se spojovala se silnicí, jež spojuje Mladou Boleslav, Mělník, Slaný, Rakovník a Karlovy Vary. Já Vím, je to sice rychlostní silnice, nicméně velmi vytížená a místy dosti poničená. Všechny mé naděje vkládané do oprav, rozšíření a propojení včera vyléčil Ministr Dopravy Dobeš z politické frakce Lidem.

   

V ČR během jedné noci přibude tři sta kilometrů dálnic. Uvažte sami, to ještě nedokázal žádný ministr. Dost možná by se dalo polemizovat, zdali 300 km dálnic za jednu noc není větší výkon, nežli zbořit Chrám a ve třech dnech jej opět postavit. Na jazyk ne kacíře derou se slova božského charakteru. Jenomže i Ned Flanders by pravděpodobně po dočtení návrhu vypustil pár čertů a možná i ďáblíčka. On problém je v tom, že na úkor těch tři set kilometrů, které vzniknou přejmenováním rychlostních silnic s označením R, zanikne povolená nejvyšší rychlost 130 km/h hned na několika velmi vytížených dálnicích, omlouvám se rychlostních silnicích s "Erkovým" označením, namísto toho, aby se opravily.

   

Možná to do jisté míry chápu, neboť vláda potřebuje naplnit státní kasu, takže všechna ta rozbitá místa necháme dál chřadnout, rozbitá auta budou jezdit do autoservisů, pneuservisů či autolakoven a státu se bude na základě vyšších tržeb rychleji plnit státní kasa díky vyššímu výběru daní.

 

V této spojitosti mi napadá, že bych měl pro Ministerstvo dopravy vizionářské řešení. Vypustíme na všechny silnice zbyvší tanky pamatující slávu Husáka a zdaníme práce autoservisů speciální sazbou a spotřební daní, vždyť zamořují životní prostředí, no není to skvělý nápad?

 

Po té, co se tato zpráva donesla některým řidičům, objevilo se více automobilů s řidiči, kteří si tuto strašnou skutečnost uvědomují a kompenzují do budoucna tím, že pro jistotu jezdí sto padesát kilometrů za hodinu a někdy i o dost více. Pane ministře, děkujeme, že jste nám vzal klidná, stereotypní rána za volantem.